Взех си аз резервен вентилатор за парното и моторчето на клапата за смесване на студен и топъл въздух и ги почистих хубаво. После се залових с разглабянето и смяната (резервните ги взех да ги сменя за всеки случай да не правя това упражнение втори път). При всичко разглобено гледах как работи клапата за да съм сигурен че всичко е наред. Не намерих видимо нещо нередно по моторчета, клапи, вентилатори и т.н. Сглобих всичко обратно, но проблема си остана 
Ходих на диагностика но с оригиналния екзаминър като започне да изчита грешките от климатроника и зависва...
Мерих четирите температурни датчика на пиновете на ECU-то и според стойностите в e-learn-а и околните температури си бяха ОК.
Тогава реших да се върна към постановката от зимата, когато нямах проблеми - през зимата го карах с изключен компресор и ръчно да духа в краката и на предния джам. Пробвах първо ръчно да задам на къде да духа и грешка нямаше, после пускам фул и само спирам компресора и отново без грешка. След като мина на фул ауто до няколко минути грешката светва. Пробвах и от фул ауто ръчно да задам скоростта на вентилатора но тогава грешката си светна след няколко минути, т.е. вентилатора който вече бях сменил си е ОК. Тогава забелязах, че след като грешката е светнала и съм цъкнал ОК, климатроника продължава да работи но ако ръчно променя на къде да духа (например в краката) нищо не се случва, т.е. на екрана на ICS-а казва че трябва да духа в краката а то духа през горните духалки. Гася колата, пускам пак климатроника и ръчно сменям от къде да духа и всичко е ОК, пускам го на фул и след като излезе грешката остава да духа в последното си положение. От тук имах нов нарочен виновник - моторчето или клапата за разпределение на въздуха.
Първоначално си мислех, че за да стигна до него трябва да махна цялото табло, но после попаднах на пост в английския форум и се оказа че достъпа е доста по лесен (ама не съвсем
). Махнах таблото с уредите, десния дунапрен и в далечния десен ъгъл се вижда самото моторче. Развиват се двата винта на металната планка и самото моторче тръгва с нея. Тук вече идва интересното - въртях, суках ама така и не излезе и както си беше в дупката развих моторчeто от планката и ги извадих по отделно. Самото моторче видимо си беше ОК, разглобих го, гресирах обилно вътре и го затворих. Като го включа без да е закачено за клапата изглежда да си работи ОК. След това закачих само моторчето за клапата (без планката) за да го видя как работи. Внимавайте обаче, че като дадете на контакт с разкачено табло се записват една камара грешки за неработещи лампи - ABS , Airbag (остава да свети на таблото), подгрев и т.н. Клапата също изглеждаше да работи нормално.
Дойде време за обратното сглабяне - наложи ми се на скастря една от околните пластмаси за да набутам обратно моторчето с планката. Остана само да го закача на клапата - сещате се че може да влезе само по един начин и понеже мястото е доста ограничено задачката хич не е лесна. След всеки път, когато си мислех че съм го закачил правилно пусках климатроника и местех разпределението на въздуха. При един от опитите успях без да искам да симулирам проблема който имах - моторчето не успя да се завърти и грешката цъфна на климатроника, след което при ръчно местене на позицията му, моторчето даже не правеше опит да се завърти. В крайна сметка успях да сглобя всичко обратно и за няколко дена грешка не съм виждал.
Та накратко проблема поне според мен е бил или в разместено моторче спрямо клапата или самата клапа е запецвала и оказвалата по-голямо съпротивление при преминаване от една позиция към друга.
Надявам се съм приключил с тази случка, ако не се обадя в темата повече значи наистина в това е бил проблема

Ходих на диагностика но с оригиналния екзаминър като започне да изчита грешките от климатроника и зависва...
Мерих четирите температурни датчика на пиновете на ECU-то и според стойностите в e-learn-а и околните температури си бяха ОК.
Тогава реших да се върна към постановката от зимата, когато нямах проблеми - през зимата го карах с изключен компресор и ръчно да духа в краката и на предния джам. Пробвах първо ръчно да задам на къде да духа и грешка нямаше, после пускам фул и само спирам компресора и отново без грешка. След като мина на фул ауто до няколко минути грешката светва. Пробвах и от фул ауто ръчно да задам скоростта на вентилатора но тогава грешката си светна след няколко минути, т.е. вентилатора който вече бях сменил си е ОК. Тогава забелязах, че след като грешката е светнала и съм цъкнал ОК, климатроника продължава да работи но ако ръчно променя на къде да духа (например в краката) нищо не се случва, т.е. на екрана на ICS-а казва че трябва да духа в краката а то духа през горните духалки. Гася колата, пускам пак климатроника и ръчно сменям от къде да духа и всичко е ОК, пускам го на фул и след като излезе грешката остава да духа в последното си положение. От тук имах нов нарочен виновник - моторчето или клапата за разпределение на въздуха.
Първоначално си мислех, че за да стигна до него трябва да махна цялото табло, но после попаднах на пост в английския форум и се оказа че достъпа е доста по лесен (ама не съвсем

Дойде време за обратното сглабяне - наложи ми се на скастря една от околните пластмаси за да набутам обратно моторчето с планката. Остана само да го закача на клапата - сещате се че може да влезе само по един начин и понеже мястото е доста ограничено задачката хич не е лесна. След всеки път, когато си мислех че съм го закачил правилно пусках климатроника и местех разпределението на въздуха. При един от опитите успях без да искам да симулирам проблема който имах - моторчето не успя да се завърти и грешката цъфна на климатроника, след което при ръчно местене на позицията му, моторчето даже не правеше опит да се завърти. В крайна сметка успях да сглобя всичко обратно и за няколко дена грешка не съм виждал.
Та накратко проблема поне според мен е бил или в разместено моторче спрямо клапата или самата клапа е запецвала и оказвалата по-голямо съпротивление при преминаване от една позиция към друга.
Надявам се съм приключил с тази случка, ако не се обадя в темата повече значи наистина в това е бил проблема

Comment